Se îngroașă gluma (!?): acuze grave la adresa unor angajați ai clubului și cum cumpără UTA servicii, cu bani mulți, chiar de la oameni din interior

Sport

Scris de Arad Obiectiv

În urma unei analize profunde, am luat decizia ca asocierea cu noii parteneri, oameni de afaceri din țară și străinătate, să nu aibă loc. Această asociere, în forma agreată de dânșii, ar fi creat ambiții, orgolii și grupulețe atât în interiorul clubului cât și la nivel local, exact de ce UTA nu are nevoie. Clubul și echipa au nevoie de unitate, liniște, continuitate și stabilitate – imperios necesare pentru performanță. Este decizia pe care mi-o asum în primul rând pentru binele echipei și pentru parteneriatele vechi și stabile – Asta transmitea ieri Alexandru Meszar, prin intermediul unui comunicat de presă publicate pe site-ul clubului UTA.

Am îngroșat și subliniat cele mai importante pasaje din declarația lui Sanyi Meszar, tocmai pentru că acestea vor fi coroborate cu ceea ce urmează să scriem în continuarea acestui material.

Așadar, Alexandru Meszar, fără a avea vreo funcție executivă în cadrul clubului UTA, a decis și – spune el – își asumă acest lucru, ca grupul de oameni de afaceri format din Simion Apreutese, Cătălin Juncan, Marius Grada și Rudolf Vizental să nu devină investitori în cadrul celui mai important brand al Aradului. Motivele? Acesta a enumerat câteva, doar că noi nu prea le-am dat crezare, așa că ne-am pus pe „săpat”, fără a mai ține cont de prietenii sau amiciții și fără a ne mai crampona de ideea că am putea face rău echipei prin ceea ce scriem, ba dimpotrivă, cu senzația că cei care iau în momentul de față decizii cu privire la viitorul clubului pe care cu toții îl iubim și îl susținem, nu le iau tocmai cu gândul la interesul clubului, ci mai degrabă în interesul unui grup sau „grupuleț”, dacă e să-l cităm chiar pe domnul Meszar.


Citește și: Meszar a dat cu „flit” grupului de investitori, iar Suporter Club UTA îi cer acestuia să aibă onoare și să plece. De ce a picat, de fapt, înțelegerea cu noii investitori


De altfel, în spațiul public au apărut fel și fel de acuze la adresa unora care în acest moment fac parte din organigrama clubului UTA, unele dintre acestea fiind destul de grave, dacă se adeveresc a fi reale. Printre acuzele aruncate în spațiul public s-a vorbit chiar despre numărul de abonamente și bilete vândute în ultimele sezoane, respectiv sumele de bani intrate efectiv în vistieria clubului. Adică, se bănuiește că sumele încasate de UTA ar fi mai mici decât sumele plătite efectiv de fani pentru accesul pe stadion. De asemenea, se vorbește despre sumele pe care clubul ar fi trebuit să le încaseze de pe urma vânzărilor din „Fanshop”. Aici situația se complică, în sensul în care magazinul cu materiale pentru suporteri este administrat de către o firmă deținută de doi tineri suporteri, iar asta fiindcă cei care conduc clubul nu au fost în stare să pună pe picioare un astfel de magazin, el luând naștere din pasiunea celor doi tineri. Ei, de aici, din vânzări, UTA primește o cotă parte. Sau cel puțin așa ar trebui. Ce știm este că magazinul vinde și că firma respectivă trimite către club cota parte, însă înainte să ajungă la UTA efectiv, banii trec printr-o altă firmă, SC INTER SPORT SRL. Această ultimă firmă este de fapt a lui Alexandru Meszar. Ce nu este foarte clar este dacă suma ce pleacă de la AFRONT MEDIATECH SRL (cea care administrează magazinul oficial) este identică cu suma care pleacă de la SC INTER SPORT SRL către clubul UTA. Or, unii bănuiesc că nu este așa, ceea ce, dacă e adevărat, am spune noi că este un lucru grav. Aceste lucruri însă pot fi dovedite doar de un audit financiar, unul pe care Suporter Club UTA a anunțat că îl va face prin intermediul unei firme specializate, în ideea de a scoate adevărul la iveală.

În același timp, Claudiu Negru, unul dintre liderii galeriei arădene a scris astăzi un mesaj acuzator pe rețelele de socializare:

„Ca lumea sa inteleaga de ce „cainele nu pleaca de la macelarie”, va las urmatoarele exemple:

#1 Meszar Alexandru si-a reconstruit in ultimii doi ani casa de pe str. Minervei, nr. 28.
#2 Lucaci Alexandra-Silvia, secretara lui de incredere si membra in AFC UTA, tipa slabuta cu parul cret de la abonamente, are casa in Westfield unde s-au folosit materiale de constructie de la Rodspectra, bunuri insusite personal ca si contravaloare din banii ce trebuiau sa intre in club ca sponsorizare.
#3 Gradinariu Decebal Codru, aceeasi reteta cu materialele de la Rodspectra, isi renoveaza casa de pe str. George Cosbuc, nr. 49.
In sezonul ce s-a incheiat, AFC UTA a avut un contract de sponsorizare cu firma Rodspectra in valoare de 21.000 €din care doar 7.000 € au intrat in conturile clubului, restul s-au dus pe casele oamenilor lui Meszar.

Nu ne putem pronunța cu privire la aceste acuzații, însă, putem spune din nou că, dacă acestea se dovedesc a fi adevărate, sunt extrem de grave și în detrimentul clubului UTA.

Revenind la ale noastre, la lucrurile pe care le putem afirma cu tărie și care stau „negru pe alb” în arhiva Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Anume, vorbim despre cum clubul UTA cumpără diverse servicii chiar de la un angajat al clubului sau de la cel care se erijează în „părintele” clubului.

În speță vorbim despre achiziții directe, fără licitație, prin care UTA, spre exemplu, cumpără rucsacuri, tricouri de prezentare sau maieuri de departajare chiar de la SC INTER SPORT SRL. Pe SEAP, în dreptul firmei respective, numărul de telefon al persoanei de contact este chiar cel al lui Alexandru Meszar. Asta ca să înțelegem de ce „sponsorul” tehnic al echipei este Saller și nu un alt producător de echipamente sportive mai cunoscut (de exemplu Nike, Puma, Adidas etc.).

În același timp tot în arhiva SEAP am descoperit că UTA achiziționează, tot prin achiziție directă și nu prin licitație publică, servicii de masă și servicii de cazare, cu zecile,  de la SUB CETATE B & KO 2016 SRLVorbim despre Hotelul Subcetate, situat în cartierul cu același nume din municipiul Arad. Nu că am avea noi o problemă cu locul în care își cazează și hrănește UTA fotbaliștii, fie că vorbim despre juniori, fie despre seniori, nici cu hotelul în sine, dar nu mică ne-a fost mirarea când am constatat că persoana de contact din partea SUB CETATE B & KO 2016 SRL este chiar team-managerul Dorin Stana, cu număr de telefon și adresă de email. Ce să înțelegem de aici, că Dorin Stana de la UTA cumpără cazare și masă de la Dorin Stana de la Hotel Subcetate?! Și nu, nu este vreo confuzie sau vreo coincidență de nume, fiindcă am verificat și numărul de telefon, iar numărul de telefon al lui Dorin Stana de la SUB CETATE B & KO 2016 SRL, este exact același cu numărul de telefon al lui Dorin Stana de la UTA.

Menționăm că nu știm exact dacă aceste metode de achiziții sunt legale sau dacă la mijloc putem vorbi despre vreun conflict de interese, dar cu siguranță putem spune că este imoral și că „miroase” destul de țipător a „sifonare” de fonduri din bugetul clubului.

La toate astea mai putem adăuga și ceea ce scria colegul și prietenul nostru Lucian Dănilă pe Special Arad despre „giumbușlucul” Meszar de la UTA și Meszar de la Atletico: „Am tăcut și atunci când tu, în calitatea de conducător neoficial al clubului, ai negociat cu tine, conducător la Atletico, un procent de 50 la sută din toate vânzările jucătorilor care au început activitatea la Atletico dar au cunoscut afirmarea la UTA”. Să ne amintim doar de cazurile Dennis Man și Adrian Petre, cazuri în care Atletico, în speță Alexandru Meszar, a făcut bani frumoși de pe urma jucătorilor afirmați de fapt la UTA, despre care mulți credeau că sunt ai clubului fanion al Aradului și că plecările lor vor umple „buzunarele” clubului. Într-adevăr, au intrat sume importante în contul UTA-ei, dar au intrat sume la fel de importante și în conturile Atletico, clubul lui Meszar.

În fine, acum poate înțelegem mai bine de ce Sanyi Meszar a luat decizia de a rupe negocierile cu grupul de potențiali investitori, de ce – chipurile – UTA nu are nevoie de așa ceva, respectiv de ce este nevoie de „liniște și continuitate”. Evident că actuala formulă din cadrul clubului nu are nevoie de niște oameni care n-ar putea fi de acord cu aceste „inginerii” financiare. Evident că este nevoie de „liniște” pentru ca unii să poată „continua” să opereze de aceeași manieră. Totuși, nu la fel de evident este cum își „asumă” Alexandru Meszar aceste lucruri, din moment ce el nu are funcție în club!? Ce este sigur este faptul că „liniștea” de care are nevoie echipa și clubul este cât se poate de departe de ceea ce se întâmplă acum. Și, cu siguranță, lucrurile vor lua amploare. Cu siguranță fanii nu vor sta cu mâinile în sân. Aceștia au afirmat deja că nu sunt de acord cu decizia lui Meszar de a le închide ușa în nas acestor potențiali investitori. Ba mai mult, modul în care acesta a rupt înțelegerea și negocierile este unul mișelesc, printr-un comunicat de presă și câteva sms-uri, după care, din ce înțelegem, și-ar fi închis telefoanele și s-a făcut „nevăzut”. Tot fanii, ne referim la Suporter Club UTA, au explicat clar că își retrag definitiv sprijinul față de Alexandru Meszar, afirmându-și sprijinul totală față de inițiativa celor patru oameni de afaceri (Apreutese, Juncan, Grada, Vizental).  Ba chiar i-au cerut lui Meszar se retragă imediat din club, așa cum a promis acum câțiva ani, când afirma că va ceda clubul unor investitori serioși, când aceștia vor apărea.

„Avem două variante, una este să identificăm o nouă conducere care se apucă imediat de treabă. Adică, își asigură o finanțare și se ocupă de tot ce trebuie, sau rămânem noi, dar va fi o soluție low cost. Nu putem închide clubul, facem treaba până în vară când, poate, totuși vine cineva. Soluția cea mai bună pentru UTA este o conducere potentă financiar. Nu noi, Meszar, Grădinariu, Drăgan să facem rost de bani, căci nu suntem finanțatori.  Am avut noroc că am vândut doi jucători și am asigurat finanțarea până acum. Primăria zice să mergem mai departe, că vor găsi o soluție până în vară, dar ce facem până în vară? Eu m-aș bucursa să apară o schimbare acum, nu la vară. Recunosc că am greșit, iar în prezent nu mai avem soluții financiare pentru nivelul UTA-ei. Clubul merită mai mult, să călătorească de exemplu la  business class și nu la low-cost, ceea ce ne-a mai rămas nouă de făcut de acum înainte. Dacă rămânem noi, trebuie să reducem major cheltuielile. Asta înseamnă jucători disponibilizați și trecerea pe jucători locali, mai ieftini. Și asta nu că vrem noi, ci că nu vrem să perturbăm activitatea clubului. UTA nu trebuie cumpărată de la nimeni. Dacă vine cineva potent, trebuie doar să aibă bani ca să continue activitatea. Degeaba am dori noi să rămânem pe loc, căci nu dorința noastră este importantă, ci clubul, bunul mers al său, declara același Alexandru Meszar pentru SportArad.ro, în decembrie 2017. Totuși, sesizăm că lucrurile și părerile lui Alexandru Meszar s-au cam schimbat în ultimii ani, dar noi nu avem „mintea scurtă”.

Rămâne de văzut dacă presiunile fanilor vor da roade și dacă Meszar va ceda în cele din urmă, dacă va alege să lase clubul să treacă la următorul nivel. Ce știm sigur este că, deși le-a fost trântită ușa în nas, cei patru oameni de afaceri nu au abandonat ideea, fiind la rândul lor suporteri ai Bătrânei Doamne. Și, deși au fost tratați cu un oarecare dispreț, de parcă ar fi niște indivizi dubioși, sunt dispuși în continuare să facă acest pas. Cert este că, din reacțiile unui număr covărșitor de suporteri, situația se va înrăutăți. Mulți amenință că își vor cere banii înapoi pe abonamente. Alții pur și simplu s-au oprit în a-și prelungi abonamentele. Deși nu avem informații clare în acest sens, tindem să credem că se va ajunge chiar la lucruri mai serioase, decât aceste proteste pașnice. Dar, cum spuneam, rămâne de văzut ce se va întâmpla în perioada imediat următoare.

Achiziții făcute de către ASOCIAȚIA FOTBAL CLUB UTA de la SC INTER SPORT SRL:

Achiziții făcute de către ASOCIAȚIA FOTBAL CLUB UTA de la SUB CETATE B & KO 2016 SRL:

Lasă un răspuns

Distribuie articolul!

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.