duminică, 22 iunie, 2025

Peste 10.000 de elevi din județul Arad participă la Evaluările Naționale pentru clasele II, IV și VI

Distribuie articolul

Timp de aproape trei săptămâni, începând cu 13 mai și până în 29 mai 2025, școlile din județul Arad devin scena primelor testări importante din viața elevilor. Ministerul Educației și Cercetării derulează Evaluarea Națională la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, un instrument esențial pentru măsurarea nivelului de învățare acumulat în ciclurile primar și gimnazial.

În județul Arad, 10.870 de elevi sunt implicați în aceste testări:

  • 3.872 elevi de clasa a II-a
  • 3.407 elevi de clasa a IV-a
  • 3.591 elevi de clasa a VI-a

Evaluările se desfășoară în toate unitățile de învățământ care includ niveluri primare sau gimnaziale, având rol diagnostic, nu de ierarhizare sau notare.


📌 Calendarul complet al testărilor

Clasa a II-a (evaluarea competențelor de bază):

  • 13 mai: Limba română – scris; Limba maternă – scris
  • 14 mai: Limba română – citit; Limba maternă – citit
  • 15 mai: Matematică și explorarea mediului
  • 16 mai: Test integrat pentru minorități – limba română, scris și citit

Clasa a IV-a (testarea competențelor generale dobândite în învățământul primar):

  • 20 mai: Limba română / Limba română pentru minorități
  • 21 mai: Matematică și științe ale naturii
  • 22 mai: Limba maternă

Clasa a VI-a (testarea transdisciplinară):

  • 27 mai: Limbă și comunicare – Limba română
  • 28 mai: Matematică și științe ale naturii
  • 29 mai: Limbă maternă

Ce urmează după testări?

Rezultatele nu se comunică public, nu se notează în catalog și nu influențează media generală. Ele sunt analizate de cadrele didactice și de colectivele metodice din fiecare școală, care pot decide elaborarea unui plan individualizat de învățare pentru fiecare elev, dacă se constată dificultăți sau nevoi specifice de sprijin.

Acest plan include informații diagnostice și prognostice, fiind un instrument esențial pentru personalizarea educației, remedierea eventualelor lacune și orientarea elevului în procesul de învățare. Părinții sunt informați cu privire la rezultate și la eventualele măsuri de sprijin stabilite.


De ce sunt importante aceste evaluări?

Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a reprezintă pași timpurii, dar fundamentali în traseul educațional al unui elev. Ele ajută școala să ajusteze metodele de predare, iar părinții – să înțeleagă mai bine progresul sau dificultățile copiilor. Practic, sistemul educațional își ia pulsul, iar datele culese contribuie la decizii mai bune, adaptate realităților din clasă.


Pentru județul Arad, cele aproape 11.000 de testări nu sunt doar cifre, ci oportunități pentru profesori, elevi și părinți de a lucra împreună la îmbunătățirea actului educațional. Iar pentru copii, un prim contact cu ideea de evaluare națională – nu cu scopul de a fi notați, ci pentru a fi înțeleși.

Distribuie articolul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Din aceeași categorie

Noutăți