Podul Vasco da Gama din Portugalia – cel mai lung din Europa

Sursă imagine: via britannica.com

De Weekend

Scris de T.F.

Podul Vasco da Gama din Portugalia este un pod impresionant, amplasat în apropiere de Lisabona, traversând estuarul râului Tejo. Construcția acestui pod monumental a început în 1995 și a fost finalizată în 1998. Proiectul a fost realizat de o echipă de ingineri portughezi.

Podul Vasco da Gama este cunoscut pentru fiind cel mai lung pod din Europa, cu o lungime totală de aproximativ 17,2 kilometri. Acesta are o înălțime de 155 de metri în punctul cel mai înalt, permițând astfel trecerea vaselor maritime pe sub el. Structura principală a podului este formată dintr-un sistem de piloni înalți și opt stâlpi imenși, care susțin cablurile și platformele de circulație. Pilonii de susținere de 2,2 și 1,7 metri diametru, ajung până la o adâncime de 95 de metri sub nivelul mării. Construcția podului a fost inițiată pentru a facilita traficul și pentru a reduce congestionarea în Lisabona și în zonele adiacente.

Podul a fost numit după celebrul navigator portughez Vasco da Gama și are scopul de a comemora descoperirea în urmă cu 500 de ani a rutei maritime către India în 1498. Podul a fost proiectat să reziste unui cutremur de 4,5 ori mai puternic decât cutremurul care a lovit Lisabona în 1755 (estimat la 8,7 pe scara Richter). Structura podului poate rezista unei viteze a vântului de 250 km/h. Din cauza lungimii sale, a fost nevoie să se ia în calcul și sfericitatea Pământului pentru a așeza corect stâlpii (altfel ar fi apărut o diferență de un metru la capătul podului).

Podul Vasco da Gama a fost construit cu o tehnică de construcție modernă și inovatoare. Pentru a face condițiilor dificile de mediu, inclusiv vânturilor puternice și mișcărilor seismice, s-au utilizat materiale și tehnologii de înaltă calitate. Podul este construit din beton armat și oțel, asigurând astfel o structură robustă și durabilă.

Construcția podului a fost un proiect complex și costisitor. Investiția totală pentru construcție s-a ridicat la aproximativ 900 de milioane de euro, incluzând proiectarea, materialele, echipamentele și muncitorii implicați în proces. A fost nevoie de aproximativ 300.000 de tone de beton și 75.000 de tone de oțel pentru a finaliza podul. Au muncit până la 3.300 de muncitori simultan la proiect, care a durat 18 luni de pregătire și 18 luni de construcție. Și, un fapt inedit, lucrările la pod au fost întrerupte timp de trei săptămâni în primăvara anului 1995 pentru a evita perturbarea călătoriei păsărilor migratoare!

Podul Vasco da Gama dispune de șase benzi de circulație, trei în fiecare direcție, permițând astfel un trafic eficient și fluid. Are o lățime de 30 de metri iar distanța cea mai mare între piloni este de 420 de metri. Durata de exploatare a podului este estimată la aproximativ 120 de ani, conform standardelor de siguranță și întreținere adecvate.

În ceea privește traficul zilnic, podul Vasco da Gama este una dintre cele mai importante artere rutiere din Portugalia. Acesta este traversat de aproximativ 70.000 de autovehicule în fiecare zi deservind traficul local, național și internațional. Podul facilitează conexiunea între orașul Lisabona și zona sudică a țării.

Podul Vasco da Gama din Portugalia este un pod suspendat cu o construcție impresionantă și o valoare arhitecturală semnificativă. Podul nu este doar o realizare tehnică extraordinară, ci și o atracție turistică populară în Portugalia. Vizitatorii pot admira peisajele spectaculoase ale estuarului Tejo și pot vedea frumusețea și măreția acestui pod emblematic al Portugaliei. Podul este consemnat în istoria ingineriei civile ca fiind unul dintre cele mai mari și mai de succes proiecte ale secolului XX.

Podul Vasco da Gama este supus unui program regulat de verificare și întreținere pentru asigurarea siguranței și funcționalitatea continuă.

Distribuie articolul!

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.