Sala Marii Uniri din Arad a fost, pe 28 mai, locul în care educația a primit o altfel de coroniță: una pentru grijă, empatie și sănătate emoțională. Acolo s-a încheiat festiv două dintre cele mai importante proiecte ale Centrului Județean de Excelență Arad, care au reunit elevi, profesori, consilieri școlari și parteneri educaționali din întreg județul într-un demers comun de susținere a unei școli mai umane, mai echilibrate și mai sigure.
Pro sănătate mintală, pro elevi echilibrați
Primul dintre proiecte – „Pro sănătate mintală! Pro stare de bine în școli!” – a implicat 100 de elevi din domenii diverse (română, matematică, economie, turism), însoțiți de profesori și consilieri școlari ai CJRAE Arad. Activitățile desfășurate nu au fost doar simbolice, ci cu impact direct în viața elevilor: albume ilustrate despre exprimarea emoțiilor, colaje pentru relaționare constructivă, broșuri pentru reziliență și flyere cu soluții nonformale pentru un stil de viață sănătos.
Împotriva bullying-ului, cu empatie și implicare
Al doilea proiect, intitulat „Combaterea bullying-ului prin educație!”, a reunit 86 de elevi de la specializări variate – de la română, engleză sau germană maternă, până la electronică, biologie și turism. Aceștia au creat materiale artistice și educaționale – compuneri, poezii, afișe și videoclipuri – menite să transmită mesaje clare de solidaritate și respect reciproc.
Ambele inițiative s-au bucurat de sprijinul unei rețele extinse de parteneri locali și naționali: instituții educaționale, asociații, consilii locale și inspectorate, dar și fundații specializate în sănătate și siguranță școlară.
Un alt fel de excelență: grijă pentru om
„Aceste proiecte nu sunt doar simple activități extracurriculare, ci repere ale unei educații centrate pe copil, pe nevoile lui reale – emoționale, sociale, relaționale”, a subliniat Loredana Roman, directoarea Centrului Județean de Excelență Arad. Ea a mulțumit elevilor, profesorilor și tuturor partenerilor implicați pentru devotament și deschidere.
La rândul său, inspectorul școlar general Marius Göndör a evidențiat rolul acestor proiecte ca modele de bună practică: „Astfel de inițiative încurajează implicarea elevilor în construirea unui climat pozitiv, incluziv și sigur în școală.”
Un final cu recunoaștere și un nou început
Festivitatea de premiere nu a fost doar un moment de apreciere, ci și o reconfirmare a unei direcții clare în educație: performanța trebuie să meargă mână în mână cu echilibrul emoțional și cu valorile umane. Într-un sistem în care presiunea performanței lasă adesea în umbră starea de bine, Centrul Județean de Excelență Arad oferă o alternativă: educație pentru minte, dar și pentru suflet.