UTA a vândut 4000 de abonamente pentru noul sezon. Totuși, din calculele pentru sezonul trecut, numai din încasările din ticketing ar lipsi cam un milion de lei

Sport

Scris de Andrei Fuliaș

Într-un nou comunicat bizar, paranoic și mocnind de victimizare, „cineva” din clubul UTA anunță că s-au vândut 4.000 de abonamente pentru noul sezon al Superligii (Liga 1). Astfel, acel „cineva” care cel mai probabil este Alexandru Meszar sau cineva căruia acesta i-a dictat ce să scrie, spune că arădenii „au arătat o inteligență aparte” și că nu s-au lăsat „manipulați de o propagandă neadecvată”. Ba mai mult, deși o majoritate covărșitoare a fanilor alb-roșii contestă în continuare, zi de zi, managementul și mai ales atitudinea celor din conducerea clubului arădean, același „cineva” ne spune că, pentru cei patru mii de fani, au contat „faptele, rezultatele, continuitatea, stabilitatea, încrederea și respectul reciproc”.

Băi, oameni buni, ce fumați, serios? De unde și până unde rezultă că fanii care și-au cumpărat abonamente vă susțin și că girează actuala conducere, ba că au încredere în voi? Fie sunteți atât de plini de voi și trăiți într-o bulă a voastră, încât nu realizați câtă lume vă contestă. Fie pur și simplu ne jigniți tuturor inteligența și încercați să ne luați de proști. Oricare dintre variante ar fi, nu e în regulă. Am înțeles că domnul Meszar și-a închis contul de pe rețeaua de socializare Facebook, dar poate roagă și el pe cineva să-i arate care sunt reacțiile din mediul online ale abonaților clubului. Mai exact, oamenii nu și-au cumpărat abonamente pentru noul sezon, nici fiindcă vrea ca actuala conducere să aibă continuitate, nici datorită „faptelor”, nici datorită presupusei „stabilități” și cu atât mai puțin datorită „încrederii” în actuala conducere. Fanii și-au cumpărat abonamente pentru UTA. Iar UTA, așa cum i-a dat naștere și cum a lăsat-o Baronul, este a Aradului, este a lor, a arădenilor, a fanilor, nu a lui Alexandru Meszar, nu a aghiotanților lui, nu a politicienilor care îi/le trag cheița. Ba mai mult, avem curajul să afirmăm că sunt printre acești patru mii de abonați și oameni care și-au achiziționat abonamente în speranța că actuala conducere va ceda clubul acelor oameni de afaceri (Simion Apreutese, Cătălin Juncan, Rudolf Vizental și Marius Grada), pentru a-l duce la nivelul următor și pentru a-l scăpa de cei care sifonează banii clubului.


Citește și: Definiția mojiciei într-un interviu „servit” în exclusivitate de către Alexandru Meszar celor care încă mai pun „botul” la fumigenele sale


Unde mai punem că acel „cineva” care a dat acest comunicat, bate câmpii cu mare grație, atunci când afirmă că fanii „nu s-au lăsat manipulați de o propagandă neadecvată”. Cine, domnilor, a făcut propagandă neadevată? Cine a îndemnat măcar o secundă arădenii să nu-și cumpere abonamente? Pe ce vă bazați când faceți aceste afirmații stupide? Sau ce înseamnă „propagandă neadecvată”, faptul că o parte din presa locală și o bună parte din fani s-au săturat, nu mai acceptă „giumbușlucurile” voastre și fac publice nereguli după nereguli? Asta înseamnă „propagandă neadecvată”?

Redăm în continuare comunicatul publicat pe site-ul clubului:

„Abonamentul cu numărul 4000 a fost vândut ieri, iar campania se desfășoară în continuare.

Arădenii au arătat încă o dată că au o inteligență aparte și nu s-au lăsat manipulați de o propagandă neadecvată spiritului UTA-ei. Pentru acești arădeni au contat faptele,  rezultatele, continuitatea, stabilitatea, încrederea și respectul reciproc. Prin urmare au demonstrat și în aceste condiții de tensiune artificial create că sunt fideli și dedicați clubului, achiziționând un număr record de abonamente pentru sezonul următor.  

Asemenea lor, majoritatea sponsorilor locali și nu doar ei au rămas fideli Bătrânei Doamne, arătându-și încrederea în rezultatele și proiectele noastre inclusiv prin majorarea sumelor acordate pentru noul sezon.  

Mulțumim Arad, mulțumim arădeni! Doar UTA!”


Citește și: Negocierile dintre grupul de investitori și actuala conducere a clubului UTA bat pasul pe loc. Ce spun cei patru oameni de afaceri


Lipsesc un milion de lei din ticketing pe sezonul trecut?

În același timp, în contrapartidă cu comunicatul clubului, sau drept răspuns, unul dintre cei mai cunoscuți dintre suporterii Bătrânei Doamne și fost candidat la Primăria Aradului, Sebastian Bulumac, a scris pe Facebook un comentariu care ridică foarte multe semne de întrebare. Mai exact, acesta a făcut un calcul aproximativ cu privire la ticketingul pe sezonul 2021-2022. Adică, Bulumac a calculat cam câte abonamente și câte bilete s-au vândut sezonul trecut, comparând ulterior sumele care ar fi trebuit să rezulte din aceste vânzări cu sumele declarate oficial de club.

Diferența dintre ce calcule estimative a făcut acesta și ce a declarat clubul este uriașă. Adică suma care nu „pușcă” se ridică la aproximativ un milion de lei.

„Dupa ce timp de luni de zile clubul UTA nu a raspuns la intrebarile suporterilor si ziaristilor despre numarul real de abonamente vandute in sezonul precedent si in cel ce sta sa inceapa, clubul anunta astazi, printr-un text scris de personaje care isi vor face bagajele in curand, ca tocmai au dat abonamentul cu numarul 4.000. Foarte bine, niciodata Suporter Club UTA sau aradenii ce ii contesta pe impostorii ce conduc acum UTA, nu au cerut sa fie boicotata campania de achizitie de abonamente. Problema lor e ca sunt atat de prosti incat se contrazic in minciuni, iar in curand toata hotia va iesi la iveala.

Stim din presa (ce a aflat „pe surse” din club) ca in sezonul trecut s-au vandut aproximativ 3.000 de abonamente, iar din cifrele estimate de Liga Profesionista de Fotbal, cunoastem estimativ si numarul de spectatori prezenti in cele 9 meciuri disputate cu spectatori pe teren propriu in anul 2021. Spun estimativ deoarece cu toate ca avem sistem de acces cu turnicheti electronici, clubul nu a comunicat niciodata numarul real de spectatori. Pentru asta ar exista o singura justificare: faptul ca au vandut mai multe bilete decat capacitatea permisa de restrictiile in vigoare si asta o pot intelege. Insa nu au comunicat numarul de spectatori nici in primavara lui 2022 cand nu am mai avut restrictii. Indiferent ce au raportat sau nu, in bilantul contabil sumele incasate de club pe bilete si abonamente ar fi trebuit sa se regaseasca. Insa in bilantul clubului pe anul 2021 la veniturile obtinute din bilete si abonamente e inregistrata suma de 1.694.954 RON.

Atasez un calcul personal in care am estimat sumele ce ar fi trebuit obtinute in anul 2021 din vanzarea de abonamente si bilete. Daca pornim de la premisa ca au fost 3.000 abonamente cu un pret mediu de 430 RON, rezulta un venit de 1.300.000 RON obtinut doar din vanzarea de abonamente. Daca va uitati in tabel, vedeti ca nu am pus prezenta de 3.000 de abonati la fiecare meci, asta deoarece uneori abonatii mai lipsesc de la meciuri, dar si pentru ca numarul abonatilor a crescut in timp, deoarece multi nu si le-au facut chiar de la prima etapa.

Daca scadem 1.300.000 RON din ceea ce raporteaza clubul ca venituri totale, mai raman doar 395.000 RON obtinuti din vanzarea de bilete. La 7 din cele 9 meciuri pretul mediu al unui bilet a fost de aproximati 45 RON, deci cu 8.700 bilete vandute se ajunge la suma de 395.000 RON !!!!!!! Biletele astea s-au vandut doar la meciul cu Rapid si Arges, dar restul??? UTA a avut aproape 60.000 de spectatori in meciurile jucate in 2021 pe teren propriu, dintre care am estimat 24.200 abonati. Sa presupunem ca pe langa cateva zeci de copii din Academie ce intra gratis la fiecare meci, ar mai fi date inca 200 invitatii gratuite pe meci pentru politicieni si alte personaje locale care vor totul gratuit mereu. Dar si daca am pune mai multi tot nu se depaseste numarul de 3.000, deci ca ii place lui Soani sau nu, cifrele arata ca UTA a vandut aproximativ 32.000 bilete in intervalul august-decembrie 2021, cu o valoare estimativa de 1.453.000 RON.

Adunand 1.300.000 RON obtinuti pe abonamente cu 1.453.000 RON pe bilete, rezulta un total de 2.753.000 RON, cu mai bine de 1.000.000 RON in plus fata de ce spune bilantul clubului UTA pe anul 2021. O sifonare de 200.000 EUR in doar 6 luni, la care se adauga alte sute de mii de euro, despre care vom vorbi cu alte ocazii.

Concluzia e urmatoarea: daca UTA a inregistrat in contabilitate in jur de 3.000 de abonamente vandute, inseamna ca la bilete a inregistrat de 4 ori mai putin decat numarul real vandut: doar 8.700 fata de aprox 32.000. Daca au inregistrat mai multe bilete vandute, atunci sigur nu au inregistrat numarul real de abonamente. Orice ar declara acum, nu au cum sa acopere minciuna si hotia, iar acesta e motivul pentru care managerul clubului, intrebat despre numarul de abonamente vandute, declara la TV acum cateva saptamani ca „stam destul de bine, am reinnoit cam 80% din numarul de abonamente pe sezonul trecut”. Nu a spus un numar exact, ci a vorbit in procente. Pentru ca astazi sa aflam ca s-au infaptuit niste miracole in ultimele zile si am ajuns la borna 4.000, adica cu 33% mai multe decat in sezonul precedent, cu toate ca pretul lor s-a marit tot cu 33%.

Idiotilor, indiferent cate abonamente si bilete ati declarat voi in acte sau in comunicate mincinoase, acestea sunt cumparate de aradeni pentru UTA, nu pentru voi. Atasamentul aradenilor fata de UTA e cunoscut in toata tara, voi sunteti niste impostori care nu aveti dreptul sa vorbiti despre „spiritul UTA”. Sa nu amestecam borcanele, VOI nu sunteti UTA. In schimb, ce parere au suporterii si aradeni despre voi, cei ce administrati acum clubul, veti vedea luni 25 iulie, atat in oras cat si la stadion”, spune Sebastian Bulumac.

Este interesant de văzut dacă cineva din club, poate domnul Meszar sau poate domnii Meszar 2 și Meszar 3, în calitate de asociați, vor ieșit cu o explicație coerentă cu privire la aceste acuzații sau dacă ne vor lămuri cu privire la aceste calcule. Nu avem nici cea mai mică speranță că se va întâmpla acest lucru, dar poate ne vor surprinde și vor ridica „ceața” ce plutește asupra banilor din club.

Lasă un răspuns

Distribuie articolul!

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.