miercuri, 29 octombrie, 2025
spot_img

💰❓Suporterii plătesc, clubul răspunde cu povești. Cum mimează conducerea UTA-ei transparența

Distribuie articolul

Probabil că în momentul în care galeria UTA-ei a anunțat că nu va participa la partida din Cupa României cu Petrolul în semn de protest față de prețurile la bilete și față de lipsa oricărei facilități de natură financiară pentru abonați, cei din conducerea clubului au mizat pe faptul că mare parte a restului suporterilor vor marșa pe ideea că dacă ești suporter plătești oricât pentru a-ți susține clubul. Doar că… surpriză! Anunțul galeriei a beneficiat de reacții extrem de pozitive, foarte mulți dintre suporteri, în special abonați, anunțându-și intenția de a se ralia protestului și de a boicota meciul cu de mâine.

În disperare de cauză, pentru a nu avea stadionul gol, Meszar&co. au încercat tot felul de stratageme. Pentru început au încercat să se îndrepte spre copii, însă au avut ghinion: săptămâna aceasta este vacanță, deci posibilitatea a de repeta organizarea de acum două sezoane, când UTA având stadionul suspendat, a adus de la școli grupuri organizate de copii, a căzut. S-a recurs la facilitatea de a oferi gratuitate grupelor de copii care activează la cluburile sportive, indiferent de sportul practicat, dar e clar că numărul celor interesați de această ofertă nu putea face o mare diferență. Apoi, ieri s-a încercat „momirea“ publicului prin oferirea în parteneriat cu o firmă privată, a unei reduceri la un produs culinar apreciat în general în societatea noastră; doar că feedback-ul a fost din nou negativ, suporterii simțind încercarea patetică de a-i „mitui“ iar reacțiile au oscilat între bășcălie și furie.

Astăzi clubul a venit cu ultima soluție: un comunicat prin care își prezintă niște scuze, dar nu este clar pentru ce, după care încearcă să înduplece publicul să vină la stadion, oferindu-le spectatorilor o facilitate la meciul următor din Cupa României. Înainte de a comenta mai pe larg demersul clubului, iată comunicatul integral:

„UTA Arad își exprimă regretul și își asumă faptul că strategia de vânzare a biletelor pentru meciul din Cupa României, programat joi, de la ora 17:00, împotriva formației Petrolul Ploiești, a generat reacții care pot influența negativ prezența spectatorilor la stadion. Ne cerem scuze!

Menționăm că intenția clubului nu a fost în niciun moment aceea de a crea nemulțumiri în rândul suporterilor. Situația și contextul care au dus la această decizie au fost deja explicate public.

În spiritul respectului și al deschiderii față de fanii noștri, UTA Arad dorește să consolideze relația cu suporterii și să le ofere motive suplimentare de a fi alături de echipă. Astfel, la următorul meci din Cupa României, pe care îl vom disputa împotriva echipei FCSB, clubul va oferi:
o reducere de 50% la achiziționarea biletului, pentru toți suporterii care posedă bilet la partida de joi, cu Petrolul Ploiești.

Invităm toți iubitorii echipei să fie alături de UTA în număr cât mai mare. Prezența suporterilor în tribune oferă echipei forță, energie și motivație suplimentară pentru a evolua cât mai bine în toate meciurile. Împreună suntem mai puternici!

Hai UTA!“

În primul rând constatăm faptul că UTA nu-și cere scuze pentru adevăratele probleme semnalate (prețul mare al biletelor și lipsa unor facilități reale pentru abonați) ci pentru că strategia ar fi generat reacții negative. Un fel de hai să spunem că ne cerem scuze, dar de fapt să aruncăm vina pe alții. Pentru că asta de fapt vrea să sugereze textul comunicatului, că reacția galeriei și a suporterilor de pe rețelele de socializare este de natură să determine publicul să nu vină la meci. Deci galeria și suporterii vocali sunt de vină, nu prețurile la bilete.

În al doilea rând, clubul UTA oferă o reducere de 50% la biletele pentru un meci la care prețurile vor fi probabil cel puțin duble. Anticipăm asta deoarece încă din startul sezonului clubul a anunțat că prețurile la bilete vor fi diferite în funcție de adversar și gradul de importanță al meciului. Așadar clubul anunță o reducere, însă fără să anunțe la ce sume se va aplica acea reducere, astfel încât cei interesați să își poată calcula dacă își permit sau nu prezența la cele două meciuri. În plus, nu se precizează niciunde că toți cei care vor participa la meciul de mâine vor beneficia de prioritate la achiziționarea biletelor pentru meciul cu FCSB. La partida cu Petrolul au primit această facilitate doar abonații. Așadar există riscul ca un spectator plătitor de bilet la meciul cu Petrolul, dar care nu este abonat, să nu mai apuce să prindă bilet la partida cu FCSB (unde de regulă cererea depășește capacitatea stadionului) și astfel să nu-și poată valorifica reducerea de 50%

În sfârșit, legat de fraza: „Situația și contextul care au dus la această decizie au fost deja explicate public“ bănuim că ea se referă la declarațiile oferite colegilor noștri de la aradon.ro de către directorul sportiv al UTA-ei, Codru Grădinariu (https://www.aradon.ro/ut-arad/galeria-boicoteaza-meciul-de-cupa-clubul-uta-raspunde-2104018/). Atragem atenția conducerii UTA-ei că un club care își respectă suporterii, așa cum se arată în comunicat, se adresează acestora pe canalele oficiale ale clubului. E foarte bine, ne bucurăm că măcar cu o parte a presei clubul UTA alege să comunice, dar dacă într-un comunicat oficial face referiri la lucruri „explicate deja“, ar fi bine să se asigure că „explicațiile“ au fost oferite pe aceleași canale, astfel încât ele să ajungă la orice suporter al UTA-ei, nu doar la cititorii unei singure publicații, oricât de importantă ar fi aceasta.

Închizând această paranteză, o să subliniem și câteva dintre declarațiile date de către directorul sportiv Codru Grădinariu pentru publicația menționată, pentru că nu se par foarte interesante:

„Am declarat la momentul investirii în această funcție că vom fi comunicativi și transparenți, prezentând perspectiva completă a contextelor situațiilor care se crează inerent în activitatea cotidiană a clubului, de-a lungul unui sezon, ceea ce este elementar, firesc și o formă obligatorie de respect față de suporteri. Prețul biletelor pentru acest meci nu s-a modificat, fiind stabilit și transmis, încă de la începutul sezonului, reprezentanților companiei prin care clubul asigură vânzarea abonamentelor și biletelor, în toate competițiile. Dorința noastră de a crea un „pachet” (cu prețuri modificate) pentru meciurile din Cupa României, a fost refuzat, tocmai pe acest considerent, logistic.“

„În ceea ce privește finanțarea nerambursabilă pe care instituțiile menționate de dumneavoastră, o asigură an de an, cu ajutorul căreia clubul își poate continua activitatea în liga 1, ea reprezintă 15% din bugetul anual, diferența pentru ca activitatea să poată funcționa în continuare, trebuie să fie asigurată de conducerea clubului. Desigur, una dintre sursele principale ale bugetului o reprezintă vânzarea de abonamente și bilete. Această formă de a susține clubul, la care participă toți suporterii, indiferent de competiția în care echipa evoluează, este forma cea mai simplă, cea mai directă și accesibilă pentru toți aceia care iubesc și vibrează pentru această echipă, cu ajutorul cărora putem duce tradiția și valorile acestui club, mai departe”

Așadar, din aceste declarații oferite de directorul sportiv al UTA-ei, extragem următoarele idei:

UTA are o colaborare cu firma de ticketing și aceasta din urmă are un cuvânt decisiv în ceea ce privește stabilirea prețului biletelor la meciuri, prețuri care au fost deja stabilitE la începutul campionatului. Această informație o coroborăm și cu anunțul făcut de club la începutul sezonului, conform căruia prețurile la bilete vor diferenția în funcție de importanța meciului și a adversarului.

Dacă fondurile venite de la autoritățile locale reprezintă 15% din bugetul clubului iar biletele și abonamentele sunt văzute ca și o sursă principală a bugetului, asta înseamnă că arădenii în general și utiștii în special asigură cel puțin o treime dacă nu jumătate din bugetul clubului.

Clubul UTA consideră că banii pe care suporterii îi dau pe bilete și abonamente reprezintă nu doar contravaloarea unui spectacol sportiv ci și o formă prin care suporterii ajută, susțin clubul. În schimbul acestei susțineri, clubul se angajează să manifeste față de suporteri sinceritate și transparență.

Ținând cont de cele trei idei principale sintetizate mai sus, dorim să adresăm public clubului UTA următoarele întrebări:

Când un suporter al clubului UTA cumpără un bilet la meci, banii ajung în contul clubului sau în contul firmei de ticketing? Mai concret, clubul UTA a vândut parțial sau integral firmei de ticketing biletele pentru partidele de pe teren propriu ale UTA-ei în acest sezon? Dacă da, care au fost prețurile?

Cât vor costa prețurile la meciul cu FCSB? Considerăm că un răspuns la această întrebare ar putea veni și sub forma publicării pe site-ul oficial al clubului a prețului la bilete pentru toate partidele din acest sezon.

Ce sumă trebuie achitată de către clubul UTA pentru a închide cele trei litigii pentru care a fost sancționată de FIFA cu interdicție la înregistrarea de noi jucători? De asemenea, cu câți foști jucători se mai află clubul UTA în litigiu la organismele interne și internaționale, pentru achitarea salariilor restante și la ce sumă se ridică aceste restanțe?

Din punctul nostru de vedere, respectul și transparența față de suporteri trebuie probată de fapte și atitudini concrete iar răspunsul la aceste întrebări reprezintă un prim pas obligatoriu către normalizarea unei relații în care în ultimii ani clubul a cerut foarte mult și a oferit foarte puțin. În momentul în care o conducere clamează încredere oarbă din partea suporterilor, își asumă declarativ răspunderea în mod repetat, iar acel club ajunge în situații de natură să-i pună sub semnul întrebării onoarea și siguranța (litigiile pentru care este sancționat precum și recunoașterea necesității de a intra în forma de reorganizare a concordatului preventiv o dovedesc), acea conducere este obligată morală să explice aceste situații.

Distribuie articolul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Din aceeași categorie

Noutăți