Mărţişoare croşetate pentru mame şi bunici, la Liceul Tehnologic Vinga

Social

Scris de Arad Obiectiv

Activităţile din cadrul proiectului XtraŞcoala au fost reluate odată cu reînceperea cursurilor faţă în faţă la Liceul Tehnologic Vinga. Astfel, au reînceput lecţiile de recuperare a materiei cu voluntarii GMMC. Câţiva copii mai puţin norocoşi participă regulat la lecţii de matematică, literatură, scriere şi bineînţeles la jocuri şi distracţie. În cazul majorităţii progresele au fost vizibile. Cu ocazia acestor lecţii de recuperare, copiii au depăşit anumite blocaje şi au primit încredere în forţele proprii. Se lucrează mult pe exersarea vorbirii şi îmbunătăţirea vocabularului, dar şi pe calcul şi citirea şi scrierea numerelor formate din mai multe cifre

O altă achiziţie recentă din cadrul proiectului XtraŞcoala a fost cea de aţă pentru croşetat şi de croşete. Toţi copiii din clasa a IV-a B au primit obiectele amintite şi au învăţat să croşeteze. Lănţişoarele rezultate au fost folosite pentru a lega mărţişoarele care au fost oferite de 1 martie mamelor şi bunicilor.

Chiar dacă pare ceva foarte demodat, lucrul de mână este extrem de util pentru exersarea atenţiei, a răbdării, coordonarea mişcărilor fine ale mâinii. Copiii au fost foarte interesaţi de activitate şi, oricât ar părea de greu de crezut, au învăţat cu toţii să croşeteze. Un ajutor demn de menţionat a fost cel al lui tanti Maria, care şi-a amintit cu drag de momentele în care făcea lucru de mână.

„Pe lângă croşete, am cumpărat şi andrele şi fir de tricotat. În perioada care urmează vom învăţa să tricotăm. Unii dintre copii s-au dovedit foarte îndemânatici la croşetat. Sper că vor descoperi un hobby şi, de ce nu, o sursă de venit pentru mai târziu. Lucrul de mână este benefic pentru toată lumea, însă pentru copiii defavorizaţi cu atât mai mult. Mare parte dintre aceştia vin zilnic la şcoală fără teme, nu pentru că nu ar şti să le rezolve, ci pentru că nu ştiu să se organizeze şi să lucreze independent. Lucrul de mână este o activitate rutinieră, care, cel puţin după ce a fost depăşită perioada de învăţare, poate fi făcută independent, fără intervenţia unui adult, având ca efect creşterea încrederii în forţele proprii şi a interesului pentru a face ceva util. Sunt sigură că toate acestea vor avea efect benefic şi asupra activităţilor intelectuale”, ne-a declarat Cristina Lazurca, învăţătoare la clasa a IV-a B.

Proiectul XtraŞcoala este derulat de Grupul pentru Management şi Mediere Culturală, are ca partener Liceul Tehnologic Vinga şi este finanţat de Fundaţia Alber. În cadrul acestui proiect mai mulţi copii cu probleme de învăţare beneficiază de lecţii de recuperare cu voluntari. Pe parcursul vacanţei de vară, pe lângă lecţii copiii au făcut mici drumeţii sau petreceri cu ocazia zilelor lor de naştere. Tot în cadrul proiectului a fost creată o minibibliotecă şi au fost achiziţionate hărţi de perete.

Lasă un răspuns

Distribuie articolul!

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.