sâmbătă, 7 decembrie, 2024

Magistrații arădeni roagă „justițiabilii” să se prezinte la sediul Tribunalului și judecătoriilor doar în cazuri urgente, dar fac și câteva recomandări

Distribuie articolul

Biroul de informare şi relaţii publice din cadrul Tribunalului Arad este abilitat să aducă la cunoştinţa opiniei publice următoarele:

Având în vedere situaţia epidemiologică la nivelul judeţului Arad, pentru a elimina orice aglomerare de persoane în incinta instanţelor în scopul prevenirii răspândirii în rândul populaţiei a infecţiilor cu Coronavirus (SARS – CoV – 2), rugăm justiţiabilii şi reprezentanţii legali/convenţionali ai acestora, ca prezentarea la sediul Tribunalului Arad şi al judecătoriilor arondate să se facă numai în cazurile în care sunt stabilite termene de judecată, termene pentru audierea de martori sau pentru depunerea de înscrisuri a căror caracter este urgent.

Recomandăm transmiterea documentelor şi cererilor prin poştă, fax, sau, în format electronic, prin e-mail, părţile având posibilitatea solicitării judecării cauzelor în lipsă sau amânarea acestora pentru motive medicale, dacă este cazul.

De asemenea, recomandăm utilizarea aplicaţiei dosarul electronic, aplicaţie dezvoltată de Tribunalul Arad ce permite comunicarea electronică securizată a citațiilor  și a actelor  de procedură de la instanțe și către instanțe.

Totodată, prin intermediul acestei aplicaţii părţile au posibilitatea  de a  vizualiza şi descărca dosarul de judecată, fiind suficientă o singură autentificare pentru a vizualiza toate dosarele în care persoana este parte, astfel, părţile pot studia propriul dosar de judecată  de oriunde.

Reamintim că Tribunalul Arad a lansat o aplicaţie cu ajutorul căreia justiţiabilii pot obţine copii legalizate de pe hotărâri judecătoreşti, cu menţiunea că sunt definitive, în format electronic, fără a fi necesară prezenţa în instanţă.

Aplicaţia dezvoltată de Tribunalul Arad trimite pe adresa de e-mail a solicitantului hotărârea judecătorească semnată electronic având inserată în cuprinsul său dovada legalizării.

Instrucţiunile privind obţinerea hotărârii judecătoreşti semnată electronic şi legalizată se regăsesc pe portalul instanţelor de judecată portal.jus.ro –  Tribunalul Arad, la secţiunea Actualitate.

Programul cu publicul în cadrul Biroului de informare şi relaţii publice este suspendat, urmând ca sesizările, cererile sau memoriile să fie transmise prin mijloace de comunicare alternative permise de lege, e-mail: tr-arad@just.ro, fax: 0257/251700,  respectiv prin poştă, persoanele interesate pot solicita informaţii şi telefonic, apelând  numerele de telefon: 0374/491086 – pentru Tribunalul Arad şi 0374/491087 – pentru Judecătoria Arad.

Pentru siguranţa tuturor, pe toată durata prezenţei în instanţă, publicul este rugat să respecte măsurile de igienă şi protecţie, recomandate de Ministerul Sănătăţii.

Distribuie articolul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Din aceeași categorie

Noutăți