Potrivit celor de la revista Tranzit (TraficMedia.ro), publicație care tratează cu precădere subiecte legate de domeniul logisticii, piața de transport rutier din România este dominată de către firmele care fac parte din International Alexander Holding. Vorbim aici despre mai multe companii, printre care se numără International Alexander, AS Line Spedition sau Vio TransGrup, deținute de către familia omului de afaceri arădean Simion Apreutese. Cele trei companii, care de altfel sunt doar o parte dintre multele afaceri ale familiei Apreutese, au avut împreună, în anul 2023, o cifră de afaceri de aproximativ 176 de milioane de euro.
Practic, International Alexander are în dreptul său, pentru al treilea an consecutiv, o cifră de afaceri care depășește 100 de milioane de euro.
„Alte șase firme au avut active de peste 30 de milioane de euro – Dolo, Romstyl, Transpeco, Luscan, Filip și Duvenbeck – alte nouă de peste 20 de milioane de euro – Vos, Arcese, Est Europa Expediții, Lagermax, Hoedlmayr-Lazăr, European Logistics, Speed Line Impex, Trans Sese și Dunca – alte cinci au avut active de peste 10 milioane de euro și alte șase, mai mici, cea mai mică valoare a activelor dintre aceste 30 de firme având-o Gartner, 2,94 de milioane de euro, în scădere continuă din 2019 încoace, când a avut 9,15 milioane de euro, apoi 7,35, 6,65 și 5,44 de milioane de euro în 2022. Cea mai mare creștere de active față de 2022 dintre firmele din Top 30 după cifra de afaceri pe 2023 o are Routier (14,50 de milioane de euro), urmat la mare distanță de Filip (8,61), Arcese (6,09), Total NSA (5,80) și Lagermax (5,03 milioane de euro), urmate de două firme cu creștere de peste patru milioane de euro, Eliton și HTR, două de peste trei milioane, Com Divers Logistic și E van Wijk, trei de peste două milioane, Speed Line, Luscan și Duvenbeck, șase de peste un milion și două cu mai puțin. Iar 11 firme au avut active mai mici în 2023 decât în 2022”, mai transmite publicația citată.
Evident, la nivel de județ, pe zona de transporturi rutiere de mărfuri, International Alexander conduce detașat la toate capitolele, de la cifra de afaceri, la profit și la numărul de angajați.
Însă, compania arădenă nu se axează doar pe transportul rutier, ci și pe cel feroviar, unde operează pe rute România-Belgia, Ungaria-Belgia sau Austria Belgia. Chiar recent a fost anunțată o nouă rută feroviară Arad-Gent.