Fiat cinquecento, legendara mașină a producătorului italian, care și-a făcut apariția în 1957, a fost reînviată în 2007 pentru a aniversa cei 50 se ani de existență. Dar, impactul la reluarea modelului a fost atât de mare încât Fiat a decis să producă în masă acest model, care se dorea a fi o ediție limitată. Se pare ca rețeta stilului retro pe care l-a folosit VW cu modelul Beetle sau Mini au avut mare priză la public.
Din 2007 până azi, Fiat 500 a primit diferite versiuni și versiuni de echipare. Amintim aici colaborările cu celebrele case de modă Gucci sau Diesel care au făcut ca micuțul model torinez să fie cea mai vândută mașina din gama Fiat, cu peste 2,7 mil unități vândute din 2007 până în 2020.
Trendul către autoturismele electrice nu a ocolit nici micuța mașină italiană, în 2020 fiind prezentat primul model Fiat 500 full-electric.
Acesta propune un motor electric alimentat de o baterie se 24 sau 42 KWh, care poate ajunge la o autonomie de 320 km. Mașina dispune de un sistem performant de încărcare rapidă, astfel încât în 5 minute mașina se încarcă pentru o autonomie de 50 km.
Fiat susține că modelul său e prima mașină din clasa mică, care dispune de nivelul 2 de autonomie. Acest lucru înseamnă că mașina poate citi semnele de circulație, frâna, accelera și menține banda singură în condiții de maximă siguranță.
Designul exterior face ca mașina să nu treacă neobservată. Farurile dispun de tehnologie led, pe lateral au fost reinterpretate elementele regăsite pe modelul din 1957. Un accent de neo-modernism se regăsește și la nivelul mânerelor ușilor, care acționează printr-un buton poziționat în interiorul portierei. Un alt element de design se remarcă prin logo-ul „500” aflat pe grila din față a mașinii, care evident este închisă deoarece în spate nu se regăsește clasicul motor termic.
Mașina dispune de un plafon panoramic de sticlă care oferă un confort sporit pasagerilor, datorită vizibilității mărite către exterior.
La partea de interior, simți ca ești într-o mașină a viitorului. Sunt prezente două display-uri LCD, instrumentarul de bord, care are elemente retro și consola centrală care reprezintă sistemul infotainment. Aceasta din urmă a primit și un nume pompos, Cinerama Infotainment System și are un display de 10,25 inch (26,03 centimetri). Acesta dispune de cele mai noi tehnologii, printre care amintim wireless Apple CarPlay și Android Auto, asistență la parcare cu sistem drone view 360°, sau GPS 3D.
Prețurile nu au fost anunțate pentru România încă, dar se preconizează undeva în jurul a 30 de mii de euro. Datorită faptului că e o mașina full-electrică, în România se poate beneficia de eco-bonusul de aproape 10 mii de euro.
Scris de Claudiu Heg.