CD-urile nu au murit: vânzările cresc pentru prima dată în ultimii douăzeci de ani

CD-urile nu au murit

Sursă imagine: via hdblog.it

Tech

Scris de T.F.

Cel mai semnificativ eveniment, în cadrul inevitabilului colaps al pieței CD-urilor (Compact Disc) din ultimii 20 de ani, a fost depășirea lor de către discurile de vinil care a avut loc mai întâi în SUA la sfârșitul anului 2020, iar apoi și în unele țări din Europa în primăvara anului trecut.

Pe de altă parte, CD-urile sunt acum o cale de mijloc care pare învechită în contextul unei piețe muzicale acum dematerializate și, deși sunt mai avansate decât discurile de vinil, nu au același farmec nostalgic și nici nu se pretează la a fi la fel de etalat ca elemente de mobilier. Multă lume mai puțin pretențioasă folosește acum mai modernele și eficientele stick-uri USB, acum lansate cu un conector USB Tip-C, mult mai versatile pentru muzică videoclipuri sau date, chiar și pe telefon.

În mod surprinzător, însă, vânzările de CD-uri au crescut în 2021 și au crescut pentru prima dată din 2000, adică din momentul în care a început coborârea lor amețitoare și de neoprit. Mai exact, datele furnizate de Recording Industry Association of America (RIAA) au arătat vânzările de CD-uri au crescut de la 31,6 milioane în 2020 la 46,6 milioane în 2021. Este o creștere importantă și în privința veniturilor aferente formatului, de la 483,2 la 584,2 milioane de dolari, conform site-ului italian HDBlog.

Cu siguranță nu este vorba de date capabile să minimizeze domeniul streaming-ului muzical, care acum este destinat să fie paradigma de necontestat a sectorului: 57,2% din veniturile din 2021 sunt de la abonamentele plătite, cu o cifră generală pe care RIAA a estimat-o la 8,6 miliarde de dolari. În același timp fluxurile de publicitate au adus încă 1,8 miliarde de dolari. În toate acestea, vânzările combinate de CD și discuri de vinil au reprezentat doar 11% din venituri.

În general, datele relevante sunt că afacerea muzicală legată de mediile fizice nu este neapărat destinată contracțiilor ulterioare până la dispariție și că în anumite condiții și cifrele pot crește, deși evident în anumite limite.

Motivele acestui interes reînnoit – deși timid – pentru CD-uri rămân de clarificat. O explicație a acestei creșteri ar putea fi pandemia și obiceiurile mai sedentare pe care le-a impus. Acest lucru a determinat astfel fanii să prefere calitatea formatelor fizice față de flexibilitatea și accesibilitatea serviciilor de streaming (care au început să ofere abonamente cu Audio Lossless, dar la un preț mai mare).

Lasă un răspuns

Distribuie articolul!

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.